Wyjazdy i bilety na wyścigi NASCAR

Bilety i wyjazdy na wyścigi NASCAR

NASCAR-bilety

NASCAR 2017

18.02.2017 Daytona, The Unlimited, 20.00
23.02.2017 Daytona, Can-Am Duel At Daytona 1, 19.00
23.02.2017 Daytona, Can-Am Duel At Daytona 2, 20.30
26.02.2017 Daytona, Daytona 500, 14.00
05.03.2017, Atlanta, Folds of Honor Quiktrip 500, 14.30
12.03.2017, Las Vegas, Kobalt 400, 15.30
19.03.2017, Phoenix, Camping World 500, 15.30
26.03.2017, Fontana, Auto Club Speedway, 15.30
02.04.2017, Martinsville, STP 500, 14.00
09.04.2017, Texas Motor Speedway, O'Reilly Auto Parts 500, 13.30
23.04.2017, Bristol Motor Speedway, Food City 500, 14.00
30.04.2017, Richmond International, Toyota Owners 400, 14.00
07.05.2017, Talladeca Superspeedway, Geico 500, 1400
13.05.2017, Kansas, Go Bowling 400, 19.30
19.05.2017, Charlotte, Showdown
20.05.2017, Charlotte, Nascar All Star Race, 18.00
28.05.2017, Charlotte, Coca-Cola 600, 18.00
04.06.2017, Dover International, AAA400 Driver For Autism, 13.00
11.06.2017, Pocono Railway, Pocono 400, 15.00
18.06.2017, Michigan, Firekeepers Casino 400, 15.00
25.06.2017, Sonoma Raceway, Toyota Save Mart 350, 15.00
01.07.2017, Daytona, Coke Zero 400 Powered by Coca Cola, 19.30
08.07.2017, Kentucky Speedway, Quakre State 400 Presented by Advance Auto Parts, 19.30
16.07.2017, New Hampshire, New Hamsphire 301, 15.00
23.07.2017, Indianapolis, Brickyard 400, 15.00
30.07.2017, Pocono, Pennsylwania 400, 15.00
06.08.2017, Watkins, Watkins Glen 355, 15.00
13.08.2017, Michigan, Pure Michigan 400, 15.00
19.08.2017, Bristol, Bass Pro Shops NRA Night Race, 19.30
03.09.2017, Darlington, Bojangle's Southern 500, 18.00
09.09.2017, Richmond, Federated Auto Parts 400, 19.30
17.09.2017, Chicagoland, Chicagoland 400, 15.00
24.09.2017, New Hampshire, New Hamsphire 300, 14.00
01.10.2017, Dover, Dover Fall Race, 14.00
07.10.2017, Charlotte, Bank of America 500, 19.00
15.10.2017, Talladega, Hellmann's 500, 14.00
22.10.2017, Kansas, Hollywood Casino 400, 15.00
29.10.2017, Martinsville, Martinsville Fall Race, 13.00
05.11.2017, Texas Motor Speedway, AAATexas 500, 14.00
12.11.2017, Phoenix, Can-Am 500, 14.30
19.11.2017, Miami, Ford Ecoboost 400, 14.30

Jak kupić bilety?
Gdzie kupić bilety?
Jaka jest cena biletu?
Ile kosztuje wyjazd?
Jak zamówić bilety lub wyjazd?
Odpowiedź na te i na wiele innych pytań znajdziesz w naszym serwisie.

Wszystkie usługi możesz zarezerwować w Polsce. Organizujemy wyjazdy dla klientów indywidualnych już od 2 osób oraz dla firm. Zapewniamy kompleksową usługę realizacji wyjazdu. Rezerwujemy przelot, hotele, bilety oraz usługi dodatkowe.

NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing) to Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych, największa organizacja wyścigowa w Stanach Zjednoczonych. Trzy największe serie prowadzone przez NASCAR to Sprint Cup Series, Nationwide Series i Camping World Truck Series. NASCAR prowadzi także serie NASCAR Regional Racing, Whelen Modified Tour oraz Dodge Weekly Series. Łącznie NASCAR patronuje 1500 wyścigom na 100 torach w 38 stanach oraz w Kanadzie i Meksyku.
Główna kwatera NASCAR znajduje się w mieście Daytona Beach na Florydzie.

Z 20 najpopularniejszych imprez sportowych imprez w USA, aż 17 miejsc zajmują wyścigi tej serii.

Sprint Cup Series to aktualnie najwyższa profesjonalna seria NASCAR, a w konsekwencji najpopularniejsza i przynosząca największe zyski. Pula nagród w każdym wyścigu przekracza 4 miliony dolarów. 43 kierowców ściga się przez 10 miesięcy w roku i w tym czasie bierze udział w 36 wyścigach.
NASCAR Nationwide Series to druga najwyższa profesjonalna seria NASCAR. Samochody są bardzo podobne do tych ścigających się w Sprint Cup.
Camping World Truck Series to trzecia seria wyścigowa z serii NASCAR w USA, oprócz Sprint Cup Series i Nationwide Series. W wyścigach udział biorą zmodyfikowane półciężarówki o mocy silnika dochodzącej do 700 hp. Ta stosunkowo nowa forma wyścigów obecnie przyciąga zarówno nowicjuszy, chcących zademonstrować swoje umiejętności w nadziei dostania się do serii Nationwide, a w szczególności do Sprint Cup Series, jak i weteranów wyścigów NASCAR.

We wszystkich trzech klasach ścigają się samochody jedynie czterech marek: Chevrolet, Dodge, Ford i Toyota. Zaczniemy, tak dla przekory, od najmniej prestiżowej z wielkiej trójki, czyli Craftsman Truck Series.

Przez 26 wyścigów kierowcy mają naliczane punkty według ustalonej punktacji (za pierwsze miejsce 180, następne coraz mniej), w której najwięcej dostaje zwycięzca, a kolejna następna za nim osoba otrzymuje odpowiednio mniejszą ilość punktów. Dodatkowo przyznawane są bonusy, dla np. zawodnika, który najdłużej w zawodach jechał na pierwszym miejscu (w tym wypadku nagrodą jest pięć punktów). Jednakże już od 27 wyścigu rozpoczyna się faza „Pogoni za Mistrzem”, w której bierze udział dziesięciu kierowców z największą ilością punktów oraz dodatkowo ci spoza niej, którzy do lidera tracą nie więcej niż 400 punktów. Tylko oni mają szansę na Mistrzostwo. Bowiem pierwszy z nich otrzymuje 5050 punktów, drugi 5045, trzeci 5040 i tak dalej.

Wyścigi NASCAR nie są rozgrywane na identycznych torach owalnych. Zasadniczą różnicą jest długość każdego z torów.
Przede wszystkim tory dzielone są na cztery rodzaje: krótkie (których długość okrążenia nie przekracza jednej mili), średnie (mające długość większą niż jedna, ale mniejszą niż dwie mile), „superspeedway” (ich długość wynosi ponad dwie mile) oraz „road course” (tory klasyczne, mające zakręty zarówno w prawo, jak i w lewo).

Najstarszym jest Indianapolis Motor Speedway. Wybudowano go dokładnie 98 lat temu – w 1909 roku. Najpopularniejszy z torów, to Daytona Beach (kolebka wyścigów, tor zbudowany przez Williama France’a), Indianapolis Motor Speedway oraz Talladega Superspeedway. Najdłuższym jest ten w Montrealu (Circuit Gilles Villeneuve) mający 2,71 mili, natomiast najkrótszym Mansfield Motosport Speedway – 0.5 mili. Najwięcej widzów pomieszczą tory Indianapolis (250,000 miejsc), Daytona Beach (168,000 miejsc) oraz Charlotte aka Lewe’s Motor Speedway (165,000 miejsc). Za najszybszy uważany jest Talladega Superspeedway, na nim to właśnie rozegrano wyścig z rekordową średnią prędkością 188 mil na godzinę (303km/h).

Daytona 500

Daytona 500 jest wyjątkowa ze względu na specjalne reguły i przepisy, które obowiązują wyłącznie w trakcie wyścigu na Florydzie. Różnice zaczynają się już w kwalifikacjach. Przez lata niektóre jego elementy uległy zmianie, ale struktura samych kwalifikacji pozostała niezmieniona.

Kwalifikacje:
Wszystko zaczyna się w niedzielę, tydzień przed zawodami. Pierwszy rząd (dwa miejsca) są do zdobycia w trakcie sesji kwalifikacyjnej Coors Light Pole. Do 2014 roku każdy zawodnik miał dwa pełne okrążenia, aby uzyskać jak najwyższą średnią prędkość. Od 2015 roku zawodnicy zostali podzieleni na dwie grupy (według losowanych parzystych i nieparzystych numerów). Zawodnicy z obu grup mają po 5 minut na uzyskanie swojego rezultatu w dowolnym momencie sesji. Po 10 minutowej przerwie na tor wyjadą już tylko 24 najszybsze auta z obu grup. Do kolejnej 5-minutowej sesji awansuje już tylko najszybszych 12 zawodników, których ponownie mają 5 minut na uzyskanie swojego rezultatu. W ten sposób dwa pierwsze miejsca zostają zajęte przez dwóch najszybszych zawodników.

W czwartek przed wyścigiem zaczynają się tzw. Duels (obecnie Budweiser Duels), które są w rzeczywistości dwoma osobnymi wyścigami o długości 150 mil każdy. Wyniki obu z nich decydują o ustawieniu na starcie reszty zawodników. Jest jednak jeszcze jedna reguła obowiązująca w Duels. O kolejności i udziale w jednym albo drugim wyścigu decyduje prędkość jaką uzyskało się w trakcie niedzielnej sesji kwalifikacyjnej. Dodatkowo zawodnicy są grupowani pomiędzy Duels w zależności czy pozycja, którą uzyskali w kwalifikacjach miała numer nieparzysty lub parzysty. Zawodnicy z pierwszej grupy (pozycje nieparzyste - wyścig I) walczą o ustawienie na linii wewnętrznej, zaś z drugiej grupy (pozycje parzyste - wyścig II) na linii zewnętrznej. Najlepszych piętnastu kierowców z każdego wyścigu Duels tworzy listę startową od pozycji 3 do 32.

Prędkość w Duels jednak nadal ma znacznie. Cztery kolejne pozycje startowe do Daytona 500 (33-36) przeznaczone są dla najszybszych kierowców, którzy nie zmieścili się w czołowych piętnastkach. Ta opcja stanowi szansę dla tych kierowców, którzy byli szybcy podczas wyścigu, ale ich samochody uległy awarii lub zniszczeniu.

Ostatnie 6 miejsc przeznaczone jest dla zawodników, którzy nie dostali się do wyścigu w poprzednich trybach. Kwalifikują się oni na podstawie zdobytych w zeszłym sezonie punktów w klasyfikacji generalnej NASCAR Sprint Cup Series. Właśnie według wartości punktowej (od najwyższej do najniższej) zostaną oni ustawieni na linii startu wyścigu Daytona 500. Reguła ta nie obowiązuje w przypadku zawodników, którzy zmienili w trakcie zimowej przerwy swój zespół.

Mimo tego, że jest aż tyle możliwości wejścia do wyścigu, liczba zawodników chętnych do udziału powoduje, że nie wszyscy mogą stanąć w niedzielne lutowe popołudnie na starcie Daytona 500.

Wyścig rozgrywany jest na odcinku 500 mil, które w Daytonie oznaczają 200 okrążeń. Szczególny jest fakt, że sam wyścig odbywa się zawsze w lutym. Od 1971 roku była to niedziela poprzedzająca trzeci poniedziałek tygodnia. Od 2012 roku zwyczajową datę przesunięto o jeden tydzień do przodu, ze względu na lepsze warunki pogodowe panujące w tym okresie na Florydzie. Chociaż i to nie obroniło organizatorów przed opóźnieniami. W tym roku wyścig został przerwany na 6 godzin z powodu deszczu i dwóch ostrzeżeń o tornadach.

W trakcie zmagań, kierowcy mogą korzystać z pit-stopów, gdzie możliwa jest zmiana opon i dotankowanie samochodów. Najczęściej ma to miejsce, gdy na torze pojawia się safety car, ale zjazdy możliwe są tylko w momencie informacji o otwarciu alei serwisowej. W trakcie wyścigu najważniejsze są cztery flagi. Żółta ostrzega przed niebezpieczeństwem na torze, zielona zapowiada restart wyścigu od linii startu-mety, biała, że zawodnicy wjechali na ostatnie okrążenie i oczywiście czarno-biała szachownica, która kończy wyścig.